Svátek má: Otmar

Regiony

Velikost textu:

Lipensko chce pomocí sociálních sítí lákat více zahraničních turistů

Lipensko chce pomocí sociálních sítí lákat více zahraničních turistů

Na větší propagaci se zaměří ti, kteří tvoří nabídku cestovního ruchu na Lipensku a lákají sem turisty.

Frymburk
1. února 2018 - 07:30

Využívat k tomu chtějí profesionály zaměřené na nejmodernější způsoby využití marketingu na sociálních sítích (Instagram, Facebook, Twitter, Bloggy nebo Youtube). Shodli se na tom účastníci úterního průlomového workshopu Využití influencerů v destinačním managementu, který v Dolní Vltavici v hotelu Relax zorganizoval Turistický spolek Lipenska. Pomocí sociálních sítí chtějí na Lipensko nalákat mnohem větší množství turistů nejenom z Čech, ale i ze zahraničí.

„Zatím pracujeme se standardními nástroji, ale v maketingovém mixu nám stále chybí profesionální využití on-line platforem, které dnes formují nákupní zvyky i způsoby vyhledávání míst pro dovolené. Je to díra, kterou budeme muset zacelit. Proto se chceme učit od profesionálů a využívat jejich služby a know-how“, sdělil hlavní organizátor akce Jiří Mánek z Turistického spolu Lipenska.

„Lipensko je oblast, kterou se vyplatí propagovat na mezinárodní úrovni. Díky moderním formám marketingu by se mohla stát světovou destinací. Lipensko je mimořádné, společně s Krumlovem je v podstatě po Praze nejperspektivnější turistická destinace a zaslouží si zcela unikátní pozornost. Je zde příroda národního parku, k tomu řeka Vltava a jihočeské moře, perfektně vybudovaná infrastruktura služeb, bohatá historie, kultura, unikátní stavby. Navíc se v Českých Budějovicích buduje dopravní letiště,“ vypočítává perspektivy Lipenska Tomáš Kadlec, který dříve pracoval v agentuře CzechTourism a dnes se profesionálně angažuje jako specialista na influencer marketing.  

Podle Kadlece je ideální čas začít investovat finance i energii do sociálních sítí a lákat na Lipensko zahraniční turisty. „Lipensko má potenciál, aby sem jezdili lidi z mnoha zemí světa, Kanadu a Ameriku nevyjímaje. Jsou to turisté, kteří mají úplně jinou paritu kupní síly než domácí turisté,“ dodal a doporučuje systematicky a dlouhodobě pokračovat, protože jednotlivý úspěch nic neznamená.

Do jižních Čech a na Lipensko zavítaly dvě instagramové hvězdy

O nebývalé atraktivitě Lipenska svědčí to, že se díky říjnovému výletu superstar světového Instagramu - Christiny Tan z Indonesie  fotky Rožmberku nad Vltavou dostaly na ty nejvlivnější a nejsledovanější instagramové destinační platformy, jako je například Beautiful destinations, kterou dnes sleduje 10,2 milionů fanoušků a turistů z celého světa. Lidé, kteří si její fotku prohlédli, nejčastěji pocházeli z USA, Brazílie, Indonésie, Velké Británie.

„Christina byla z výletu nadšená. Překvapila nás, že se na Lipensku začala zajímat o koupi pozemku se záměrem si tady postavit dům,“ prozradil Tomáš Kadlec.


Například společnost Lipnoservis, která provozuje lyžařský areál, Stezku korunami stromů nebo Království lesa využívá takovéto formy propagace dostatečně, přesto plánuje rozšíření. „Jedná se o moderní nezbytnost. Přinášíme aktuální obsah, který funguje informativně, ale má i zajímavou image. V poslední době máme velký nárůst u lidí, kteří sledují naše výstupy,“ uvádí tiskový mluvčí společnosti Vojen Smíšek.

V následujících měsících se tu chtějí zaměřit na tzv. Instastories. To jsou pomocí série fotografií zachycené příběhy, které návštěvníkům ukazují například to, jak se měnila situace na sjezdovce během jedné soboty – jízdu na lyžích, nálady, pohodu v gastroprovozech, zábava s lišákem Foxem.

„Pracujeme na Facebooku a Instagramu s fotkami a videem. Vidíme v této oblasti velký potenciál, zatím v naší firmě nevyužitý. Chceme do této formy propagace investovat a připravit kampaň s nějakým známým instagramerem, který bude ukazovat své zážitky, které u nás prožil,“ nechala se seminářem inspirovat Marcela Jirková z Golf clubu Český Krumlov, který provozuje golfové hřiště, hotel, kde je k dispozici 100 lůžek, navíc je zde i pivovar a destilérka.

Úterního workshopu se zúčastnilo přes 30 podnikatelů, a těch, kteří mají ve firmách na starosti marketing, ale i zaměstnanci samosprávy nebo starostové. Jihoceskenovinky.cz informoval Jiří Mánek, předseda Turistického spolku Lipenska.

(jv,jihoceskenovinky.cz foto:Jiří Mánek TSM)